The EconomistForeign Policy si Foreign Policy Romania, European Voice, Newsweek sau Policy Rewiev sunt  publicatii internationale pe care le veti putea rasfoi (nu doar pe ecranul computerului) in etapa de lectura critica, la care vor fi invitate sa participe primele opt echipe clasate in rundele online. In cadrul acestui seminar veti afla care sunt subtilitatile unui editorial sau articol (mai mult sau mai putin) ideologiza(n)t, in plus veti participa la o sesiune de initiere in argumentare si public speaking . 

Seminarul de lectura critica "atasat" motiunii despre noile media a avut loc in zilele de 27-28 martie, avand-o invitata pe Ioana Avadani. 
Seminarul de lectura critica pe subiectul referitor la conceptul de minoritate etnica va avea loc la finalul lunii mai, avandu-l invitat pe Valeriu Nicolae. 

Participantii vor primi un abonament de un an la revista Foreign Policy Romania.

Ce este lectura critica?  
A citi inseamna a gandi
 
A lectura critic reprezinta mai mult decât a accesa o sumă de informații- inseamna a fi capabil de a emite anumite judecăți cu privire la modul în care un text a fost creat în sens conceptual, argumentativ, stilistic. A citi critic înseamnă a trece dincolo de litera unui text, a reflecta asupra validității și adecvării unor informații sau a unor idei, în lumina cunoștințelor pe care le avem deja și in cadrul înțelegerii noastre asupra lumii.
 
Lectura critica presupune o coborâre în „subteranul” conceptual al textului, în căutarea unor idei și a unor înțelesuri neformulate explicit (sau neformulate deloc). Lectură critică este o lectură atentă, activă, analitică, reflexivă și vine în întâmpinarea nevoii cititorului de a înțelege realitatea, raspunde ambitiei noastre de a refuza preluarea unor idei de-a gata, a încercarii de a lupta împotriva manipulării.
 
Ce nu este lectura critica?

Lectura critică se opune celei care riscă să ”citească” în limitele unor etichete, a unor auto-ideologii sau a unei supra-dogme istorice, estetice, etice, politice sau filosofice. Ea își impune ca regulă receptarea atentă a textului, practicând de cele mai multe ori o re-lectură, o refacere a traseului dintre înțelegere și cunoaștere. Lectura critică nu este o lectură ușoară. 

Printre întrebările care vizează cea dintâi dimensiune a unui text (cea vizibilă), se pot înscrie cele referitoare la subiectul articolului, definițiile termenilor, argumentele expuse, tipul de gândire pe care o angajează textul, cea comună sau cea științifică, efectele precizate de text si decurgerea logica din cauzele lor etc. 

În privința celei de-a doua dimensiuni (cea mai putin vizibila) a unui text, întrebările pe care un cititor le ridica sunt cele cu privire la premisele autorului, implicațiile directe/indirecte ale argumentelor, tonul utilizat, argumentele pentru care s-a publicat respectivul articol/text, orientarea politică a autorului și a ziarului si multe altele.

Acest proiect este finantat cu sustinere din partea Comisiei Europene. Aceast publicatie [comunicare] reflecta doar vederile autorului, iar Comisia nu poate fi facuta responsabila pentru utilizarea informatiei pe care o contine.